מאמר בתחום השיווק הדיגיטלי- מבנה נכון של קוד HTML

מאמר זה מתאר את המבנה הנכון של עמוד הנכתב בקוד HTML. המאמר כולל כמה טיפים לצמצום הקוד ומדגיש נקודות חשובות בכתיבת קוד נקי וטוב.

לפני שנתחיל בכללים הטכניים הנה כלל חשוב מאוד:

אל תקצרו את הקוד על חשבון תקינות הקוד!

ככל שהקוד יהיה נכון ומדויק, כך הוא יהיה יותר טוב. גוגל מייחס חשיבות לתקינות הקוד ולזמן עליית העמוד. הזמן כמובן מושפע ישירות מתקינות הקוד – אם הקוד נכון, הדפדפן לא מתאמץ ואנו נקבל את העמוד מהר יותר.

מכללת השרון מקיימת מגוון קורסים שונים של שיווק ודיגיטל באינטרנט. מכללת השרון היא מכללה מהותיקות בארץ ללימודי תעודה. המכללה נמצאת בכפר סבא – לקורסי שיווק ודיגיטל לחץ כאן

אז איך בודקים שהקוד נכון ומדויק?

הבדיקה הטובה ביותר היא לגשת לאתר של W3C ארגון אשר אחראי לסטנדרטים בכתיבת קוד HTML.
ניתן לקרוא על הארגון בקישור הבא – http://www.w3.org/Consortium

לפי אילו סטנדרטים אנחנו כותבים קוד?

השורה הראשונה אשר מופיעה ברוב האתרים בעולם, הינה השורה אשר קובעת את הסטנדרט לפיו כתוב הקוד. בגלל שאנו כותבים קוד ב HTML, השורה הראשונה שאותה נרשום בקוד שלנו (לפני תג ה) תהיה שורת הסטנדרט של העמוד.לפניכם השורה:

<! DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

קורס ניהול ושיווק דיגיטלי במכללת השרון עוסק במבחן הנושאים של קידום באינטרנט ובכל הפלטפורמות הרלוונטיות. 

בואו לרכוש מקצוע במכללת השרון – כפר סבא , לקורס שיווק דיגיטלי לחץ כאן

לאן לגשת באתר ה W3C כדי לבדוק שהקוד תקין?

באתר יש כלי הנקרא Markup Validator הכלי נוצר לצורך בדיקת תקינות הקוד לפני הסטנדרטים של W3C. יש שלוש דרכים לבדוק את הקוד:

  1. ולידציה לפי כתובת URL– רשמו בחלון המופיע לפניכם את הכתובת של העמוד שלכם באינטרנט לחצו על Check וצפו בתוצאות. http://validator.w3.org/#validate_by_uri

  2. ולידציה ע"י העלאת קובץ לשרת של W3C– לחצו על הכפתור Browse, העלו את הקובץ וצפו בתוצאות. http://validator.w3.org/#validate_by_upload

  3. ולידציה ע"י הכנסת קוד כטקסט לחלון הקלט של W3C– העתיקו את הקוד שלכם לחלון קלט המופיע לפניכם לחצו על Check וצפו בתוצאות. http://validator.w3.org/#validate_by_input

ומה התוצאות האפשריות?

  • במידה והעמוד שלכם תקין אתם תקבלו הודעה ירוקה ושמחה על תקינות הקוד.

  • במידה והקוד לא תקין – תקבלו הודעה אדומה וצועקת על כך שהקוד לא תקין. ההודעה תכלול את כמות הטעויות (שגיאות קוד). באותו עמוד תופיע גם רשימה של כל הטעויות שנמצאו כולל מספר השורה שלהן ומהותן.

הצטרפו לקורס כתיבה שיווקית במכללת השרון ותלמדו את כל התוכנית המקיפה : כיצד לקדם את העסק שלי בעזרת תוכן. לקורס כתיבה שיווקיתלחצו כאן

לאחר הבנת החשיבות של קוד נכון, נתחיל במבנה קוד HTML:

תגית 

כלל חשוב מאוד זה לא לשכוח להוסיף את התגבתחילת העמוד. הדפדפנים הנפוצים היום יכולים להסתדר גם בלי התג והעמוד יראה תקין וטוב, אבל אנו כותבים קוד תקין.

תגית 

לאחר תגית האמורה להופיע תגית ה.
הדבר הראשון אשר אמור להופיע אחרי התגהינו הקידוד של העמוד. הקידוד חשוב מאוד בכדי שכל הגולשים באתרכם יוכלו לראות את התווים באופן תקין.
דוגמא:

תגית .

תגית 

אחרי הכותרת אנו נזין את תגי הMeta של העמוד.

ישנם עוד כמה סוגים של תגי Meta, אני רשמתי רק שניים, אך כמובן שאפשר וצריך להוסיף עוד מהתגים החשובים.

הצטרפו לאחד ממגוון קורסי שיווק ומדיה במכללת השרון שנמצאת בכפר סבא – להמשך קריאה לחץ כאן

לרשימת הקורסים המלאה:

צרו קשר:

0
בוגרים
0 +
מחזורים
0 +
קורסים וסדנאות
0 +
מרצים ומדריכים