מאמר בתחום השיווק הדיגיטלי- מבנה נכון של קוד HTML
מאמר זה מתאר את המבנה הנכון של עמוד הנכתב בקוד HTML. המאמר כולל כמה טיפים לצמצום הקוד ומדגיש נקודות חשובות בכתיבת קוד נקי וטוב.
לפני שנתחיל בכללים הטכניים הנה כלל חשוב מאוד:
אל תקצרו את הקוד על חשבון תקינות הקוד!
ככל שהקוד יהיה נכון ומדויק, כך הוא יהיה יותר טוב. גוגל מייחס חשיבות לתקינות הקוד ולזמן עליית העמוד. הזמן כמובן מושפע ישירות מתקינות הקוד – אם הקוד נכון, הדפדפן לא מתאמץ ואנו נקבל את העמוד מהר יותר.
רוצים ללמוד קידום באינטרנט ממיטב המומחים?
מכללת השרון מקיימת מגוון קורסים שונים של שיווק ודיגיטל באינטרנט. מכללת השרון היא מכללה מהותיקות בארץ ללימודי תעודה. המכללה נמצאת בכפר סבא – לקורסי שיווק ודיגיטל לחץ כאן
אז איך בודקים שהקוד נכון ומדויק?
הבדיקה הטובה ביותר היא לגשת לאתר של W3C ארגון אשר אחראי לסטנדרטים בכתיבת קוד HTML.
ניתן לקרוא על הארגון בקישור הבא – http://www.w3.org/Consortium
לפי אילו סטנדרטים אנחנו כותבים קוד?
השורה הראשונה אשר מופיעה ברוב האתרים בעולם, הינה השורה אשר קובעת את הסטנדרט לפיו כתוב הקוד. בגלל שאנו כותבים קוד ב HTML, השורה הראשונה שאותה נרשום בקוד שלנו (לפני תג ה) תהיה שורת הסטנדרט של העמוד.לפניכם השורה:
<! DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
הנושא מעניין אתכם וחושבים ללמוד אותו?
קורס ניהול ושיווק דיגיטלי במכללת השרון עוסק במבחן הנושאים של קידום באינטרנט ובכל הפלטפורמות הרלוונטיות.
בואו לרכוש מקצוע במכללת השרון – כפר סבא , לקורס שיווק דיגיטלי לחץ כאן
לאן לגשת באתר ה W3C כדי לבדוק שהקוד תקין?
באתר יש כלי הנקרא Markup Validator הכלי נוצר לצורך בדיקת תקינות הקוד לפני הסטנדרטים של W3C. יש שלוש דרכים לבדוק את הקוד:
ולידציה לפי כתובת URL– רשמו בחלון המופיע לפניכם את הכתובת של העמוד שלכם באינטרנט לחצו על Check וצפו בתוצאות. http://validator.w3.org/#validate_by_uri
ולידציה ע"י העלאת קובץ לשרת של W3C– לחצו על הכפתור Browse, העלו את הקובץ וצפו בתוצאות. http://validator.w3.org/#validate_by_upload
ולידציה ע"י הכנסת קוד כטקסט לחלון הקלט של W3C– העתיקו את הקוד שלכם לחלון קלט המופיע לפניכם לחצו על Check וצפו בתוצאות. http://validator.w3.org/#validate_by_input
ומה התוצאות האפשריות?
במידה והעמוד שלכם תקין אתם תקבלו הודעה ירוקה ושמחה על תקינות הקוד.
במידה והקוד לא תקין – תקבלו הודעה אדומה וצועקת על כך שהקוד לא תקין. ההודעה תכלול את כמות הטעויות (שגיאות קוד). באותו עמוד תופיע גם רשימה של כל הטעויות שנמצאו כולל מספר השורה שלהן ומהותן.
רוצים ללמוד מהמומחים באיזה מילים להשתמש?
הצטרפו לקורס כתיבה שיווקית במכללת השרון ותלמדו את כל התוכנית המקיפה : כיצד לקדם את העסק שלי בעזרת תוכן. לקורס כתיבה שיווקית – לחצו כאן
לאחר הבנת החשיבות של קוד נכון, נתחיל במבנה קוד HTML:
תגית
כלל חשוב מאוד זה לא לשכוח להוסיף את התגבתחילת העמוד. הדפדפנים הנפוצים היום יכולים להסתדר גם בלי התג והעמוד יראה תקין וטוב, אבל אנו כותבים קוד תקין.
תגית
לאחר תגית האמורה להופיע תגית ה.
הדבר הראשון אשר אמור להופיע אחרי התגהינו הקידוד של העמוד. הקידוד חשוב מאוד בכדי שכל הגולשים באתרכם יוכלו לראות את התווים באופן תקין.
דוגמא:
תגית .
תגית
אחרי הכותרת אנו נזין את תגי הMeta של העמוד.
ישנם עוד כמה סוגים של תגי Meta, אני רשמתי רק שניים, אך כמובן שאפשר וצריך להוסיף עוד מהתגים החשובים.
מעניין אתם לדעת הכל על ד"ר גוגל?
הצטרפו לאחד ממגוון קורסי שיווק ומדיה במכללת השרון שנמצאת בכפר סבא – להמשך קריאה לחץ כאן
לרשימת הקורסים המלאה:
צרו קשר:
סדנת חדשנות דיגיטלית – AI
מספר שעות: 6 שפה: עברית מספר מקומות: 25 תיאור הקורס סילבוס מרצים מועדי פתיחה תיאור הקורס חדשנות במרחב הדיגיטלי: על מה כל המהומה? בינה מלאכותית (Ai) צ׳אט ג׳י פי
קורס בניית אתרים ב WordPress
מספר שעות: 48 שפה: עברית מספר מקומות: 8-14 תיאור הקורס סילבוס מרצים מועדי פתיחה תיאור הקורס קורס בניית אתרים ב- WordPress מערכת וורדפרס היא מערכת "חינמית" והנפוצה ביותר בעולם
קורס שיווק דיגיטלי לבעלי עסקים ויזמים
מספר שעות: 25 שפה: עברית מספר מקומות: 15 תיאור הקורס סילבוס מרצים מועדי פתיחה תיאור הקורס קורס שיווק דיגיטלי ליזמים ובעלי עסקים: פרסום ברשתות חברתיות – כלי שיווקי אינטרנטי
קורס ניהול ושיווק דיגיטלי ומדיה חברתית
מספר שעות: 140 שפה: עברית מספר מקומות: 15 תיאור הקורס סילבוס מרצים מועדי פתיחה תיאור הקורס קורס ניהול ושיווק דיגיטלי (כולל התמחות משנית ב"כתיבה שיווקית"). קורס זה מוכר לפיקדון
קורס כתיבה שיווקית לאינטרנט ולמדיה חברתית
מספר שעות: 20 שעות אקדמיות שפה: עברית מספר מקומות: 15 תיאור הקורס סילבוס מרצים מועדי פתיחה תיאור הקורס קורס כתיבה שיווקית לאינטרנט ולמדיה חברתית אתרי אינטרנט, פייסבוק, ניוזלטרס, מסרונים,
קורס פייסבוק לעסקים
מספר שעות: 25 שפה: עברית מספר מקומות: 15 תיאור הקורס סילבוס מרצים מועדי פתיחה תיאור הקורס קורס פייסבוק ליזמים ובעלי עסקים: פרסום ברשתות חברתיות – כלי שיווקי אינטרנטי ראשון
קורס קידום אתרים
מספר שעות: 150 שעות אקדמיות שפה: עברית מספר מקומות: 15 תיאור הקורס סילבוס מרצים מועדי פתיחה תיאור הקורס קורס קידום אתרים – כלי השיווק באינטרנט הוא ראשון במעלה. בעידן
קורס בניית אתרים בוורדפרס
מספר שעות: 48 שפה: עברית מספר מקומות: 8 תיאור הקורס סילבוס מרצים מועדי פתיחה תיאור הקורס קורס בניית אתרים ב- WordPress מערכת וורדפרס היא מערכת "חינמית" והנפוצה ביותר בעולם