ריאיון בלעדי עם המרצה רוני רולוף ליבנה, מומחית קורס שיווק דיגיטלי וניהול מדיה חברתית:

שלום לכם. אם כבר הגעתם עד כאן, נראה שאתם באמת מתעניינים בלימודי השיווק הדיגיטלי. אין זה סוד שהביקוש למנהלי דיגיטל בשוק התעסוקה הולך וגדל מיום ליום, וכדי "לעמוד בקצב", עליכם פעמים רבות להשלים פערי ידע באמצעות לימוד קורסים מחוץ לשעות העבודה שלכם. אז אם אתם צמאי ידע הרוצים להכיר את עולם הדיגיטל מקרוב – "מכללת השרון" עשויה להוות פתרון מצוין עבורכם. במטרה לפזר לכם קצת מענני הערפל, ערכנו ריאיון מיוחד עם מרצה בכירה במכללה, הגברת רוני רולוף ליבנה.

  • שלום לך רוני, נשמח אם תציגי את עצמך בפני הקוראים….

"שלום גם לך, שמי הוא רוני רולוף ליבנה ואני מרצה לניהול מדיה חברתית. אני בעלת 12 שנים של ניסיון פרקטי בתחום, ובשנים האחרונות אני מנהלת סוכנות דיגיטל בשם "Gingee Social"הסוכנות שמה דגש על השיווק הדיגיטלי החל מרמת האסטרטגיה ועד לרמת התפעול בשטח (בנייה וניהול של תשתית למדיה החברתית ועוד). קהל היעד העיקרי שלנו, ממש כמו של מכללת השרון, הוא עסקים הרוצים לעשות "קפיצת מדרגה", יזמים עצמאיים השואפים לעשות קפיצה מהקריירה אל עבר ההגשמה העצמית והעסקית, או אנשים הרוצים ללמוד את התחום ולהשתלב בו בעולם התעסוקתי במתכונת של משרה מלאה או חלקית.

  

  • וואו. 12 שנים של ניסיון בתחום זה בהחלט ידע פרקטי! כיצד את מביאה את הידע שלך לידי ביטוי בקורסים הנלמדים במכללה?

"ראשית, אדגיש ואומר כי אני מלמדת מספר קורסים השייכים לעולם הדיגיטל. כל אחד מהקורסים מתמקד בנושא אחר – דבר המאפשר ידע מקיף ומגוון לאלו הלומדים מספר קורסים. למשל, בין הקורסים שלי ניתן למצוא קורס בניהול משברים, ניהול בלוגים,קורס שיווק דיגיטלי וניהול רשתות חברתיות כדוגמת אינסטגרם, טוויטר, ואיך לא? פייסבוק, עליו ניתן דגש מיוחד. שנית, אני סמוכה ובטוחה, שעם הניסיון והידע שלי בתחום, אני נושאת כלים המסייעים לסטודנטים להבין לעומק כיצד המדיות השונות 'חושבות'. כלים אלו הם ברי קיימא, בעזרתם תמיד יוכל הסטודנט להתגבר על קשיים הנובעים מהדינמיות המתמדת של פלטפורמות הדיגיטל.

 

  • מהי מטרת העל של הקורסים הנלמדים במכללה?

"מובן שפרקטיקה. אנשים מגיעים אלינו בשביל פרקטיקה. אנשים רוצים ללמוד! יש אנשים ממגוון תחומים, בעלי תואר ראשון, שני ועוד –  והם מחפשים את ה'גשר' מעולם האקדמיה אל עבר עולם האונליין הדינמי והתזזיתי. במילים אחרות, הם מחפשים פרקטיקה! אני שואפת לגרום להם להבין את כל מה שקורה ברשתות החברתיות, החל מרמת ההבנה התיאורטית ועד לרמת הפרקטיקה ושיטות היישום, במטרה שיוכלו להיות מנהלי מדיה חברתית מצטיינים וברי קיימא."

 

  • ספרי לנו בבקשה, מה הכי מאתגר אותך כמרצה?

"אתגר עבורי הוא להביא את כל הסטודנטים הלומדים בכיתה ממגוון מצבי ידע והיכרות בנקודת הפתיחה של הקורס, אל עבר קו הסיום של קורס שיווק דיגיטלי, כאשר הם מצויידים ברמת ידע פרקטית טובה ושווה! זה אתגר גדול – וזה רק מגדיל את התשוקה שלי למקצוע! האמת? מותר גילוי נאות קטן?!? הקורסים מפרים גם אותי! ואני ממש לא מצטנעת. הרבה תלמידים שואלים אותי כל הזמן שאלות שלעיתים דורשות בדיקה. זה מובן, הרי הפלטפורמות כל כך דינמיות ומורכבות. זה מוביל אותי לחשוב 'מחוץ לקופסא' בהרבה מקרים, לבדוק, לחקור… ובסוף, אני חשה סיפוק כאשר אני פוגשת אותם בהרצאה, עם 'התשובה ביד', שומעת מהם כיצד הם מיישמים את הלימוד בשטח, וכמה הם מאושרים ששאלו שאלה שבהתחלה נראתה להם אפילו קצת טיפשית. זה הכל עניין של ביטחון עצמי, אני אישית תמיד בעד לשאול שאלות – רק ככה אפשר ללמוד! ובכלל, היכולת שניתנה לי לעזור לאנשים להגשים את עצמם זו מתנה עבורי, ואין אושר גדול מזה בתחום". גישה מפרה, מעניינת, ומי אנו שנתווכח? אז בואו נתקדם לשאלה הבאה…

 

  • טוב, אז אם כבר דיברת על הצלחה, תוכלי לספר לנו סיפור הצלחה? לתת איזושהי דוגמא ספציפית?

"האמת? יש הרבה דוגמאות. ראשית צריך להבין שאני מלמדת מעבר לפרקטיקה גם תיאוריה, משמע, כמו שאמרתי – אני רוצה שהתלמידים יבינו איך חושבים אלו שבונים את הפלטפורמות השונות. למשל, על הסטודנטים להבין את החשיבה העומדת מאחורי פייסבוק, במטרה להשתמש בו ביעילות ולאורך זמן. לאחר שאני מלמדת את זה ואנשים באמת מבינים, אז סיפורי ההצלחה הם כבר עניין שבשגרה. ובכל זאת, ביקשת דוגמא – אז הנה לך. לפני כמה שנים, למד אצלי סטודנט מספר קורסים ברצף. לא היה לו כלל ניסיון, הידע שלו היה בסיסי. אבל.. אתה מכיר את האנשים האלה עם האש בעיניים? הוא אחד מהם. הייתה לו ממש 'אש למידה', הוא רצה להפיק תועלת מכל רגע בקורס, הייתה לו מוטיבציה בלתי נדלית. אנשים כאלו… רק תן להם את הכלים, ותראה לאן הם יגיעו… ולענייננו, הוא קיבל את הכלים, והיום, כשיש לי עומס לקוחות – אני מעבירה לו אותם וסומכת על התוצר שלו בעיניים עצומות. הסטודנטים צריכים להבין שהם בגדר 'חומר ביד היוצר' – וכי אם הם יבואו מרוכזים, קשובים, ובעלי אש למידה – הם ירוויחו מהקורסים כל כך הרבה ידע והזדמנויות, עד שהם ממש יטפחו לעצמם על השכם בגין ההחלטה ללמוד אותם".

 

  • ולסיום, מדוע את חושבת שכדאי ללמוד את הקורס דווקא במכללת השרון?

"התשובה לכך פשוטה, מדובר במכללה משפחתית: הכיתות קטנות, היחס אישי, והמרצים מקדישים זמן לכל סטודנט במסגרת שעות הלימודים ומחוצה להן באמצעות המייל והטלפון. אני אישית זמינה תמיד באופן אישי לכל סטודנט במייל ובטלפון גם יחד. יש לי זיכרון מצויין, אני זוכרת פרצופים ושמות, ותלמידים כל הזמן מופתעים שאני זוכרת אותם ועונה להם על שאלות בשמחה גם לאחר 5 שנים שלא נפגשנו או דיברנו. אז כן, גם לדעת שאחרי חמש שנים הם עדיין בתחום, וגם לדעת שהם מתקשרים אליי ולא למישהו אחר – האין זה אומר דרשני?"

אכן, זה אומר "דרשני"! על היחס, המקצועיות, ורלוונטיות הקורסים. נראה כי המכללה ממש מהווה בית שני לרוני, וכמובן גם לסטודנטים, שנים לאחר סיום חווית הלמידה. אין זה מפתיע, הרי המכללה שמה דגש על יחס חם, אישי, סבלני (משפחתית, כבר אמרנו?!?), ולא פחות חשוב – ידע, מקצועיות ופרקטיקה. אז אם אתם בעלי עסקים, יזמים, צעירים או מבוגרים הרוצים לעסוק בתחום השיווק הדיגיטלי – תוכלו ללמוד במכללת שרון מגוון קורסים מקיפים, מפרים, מעניינים ופרקטיים.

0
מחזורים
0 K+
בוגרים
0
קורסים וסדנאות
0
מרצים ומדריכים