מדוע חשוב לכתוב מאמרים לאתרי אינטרנט?

כתיבת מאמרים על-ידי מקדמי אתרים ובעלי עסקים, בכל סדר גודל, חיונית מאוד לקידום אתרים.
כחלק מהאסטרטגיה השיווקית ניתן להחליט אם לפרסם את המאמרים באתר החברה, באתרי מאמרים או בשניהם. מבחינת SEO (קידום אתרים) יש משמעות לכל החלטה כזו ויש לבחון כל מקרה לגופו.

לכתיבת מאמרים שלוש תועלות עיקריות:

נוכחות באינטרנט– כחלק מהבנה בסיסית בשיווק, כולנו נסכים שככל שחברה תיראה יותר (באינטרנט ומחוצה לו)- כך ישתפרו סיכוייה להגדיל מכירות. נוכחות באינטרנט לא תמיד מובילה לרכישה מיידית, אבל בהחלט יכולה לעורר זכירה למותג מסוים, שם עסק ואפילו אדם פרטי שנותן שירותים (לדוגמא- עורך דין ישראל ישראלי שמפרסמם טור קבוע בפורטל משפטי).
דמות מומחה – מאמרים שמחדשים ועוזר לקורא להבין משהו שלא הבין קודם יגרמו לו להסתכל על הכותב / החברה שעומדת מאחורי המאמר כבעלת סמכות בתחום וכמומחית. הדבר יגרום לו לצרוך שירותים בעתיד ולהמליץ לאחרים. למען האמת,גם אם הגולש לא רכש בפועל אצל אותה חברה,הוא יזכור שהחברה הזו יודעת על מה היא מדברת… וימליץ בכל זאת!
SEO – כחלק מתוכנית קידום האתר יש לבנות אסטרטגית קישורים. אחת הדרכים להכנסת קישורים לאתר היא פרסום מאמרים לקידום אתרים שמהם יוצאים קישורים בביטויים רלוונטיים לאותו התחום.

בקיצור- גם אם האפקט הוא לא מיידי, לטווח ארוך זו השקעה משתלמת ביותר שתחזור אל הכותב בגדול כי התכנים שלו ייחשפו לאנשים שהוא בכלל לא דמיין שיגיע אליהם….

הדרך לכתיבת מאמרים לקידום אתרים באינטרנט

שבעה שלבים ליצירת מאמר מנצח

  1. להרגיש בנוח – כתיבת המאמר לא יכולה להיעשות מתוך לחץ אלא בנוחות ושלווה. אני אישית מנסה לכתוב מהבית, בפיג'מה, אחרי ארוחה טובה, מקלחת חמה ו.. שוקו. מה גורם לך להרגיש בנוח?
  2.  לחסום הסחות דעת – הפרעות יכולות להיות פנימיות (חוסר שקט נפשי, ראש מוטרד, עייפות וכו') או חיצוניות (רעש בעבודה, הפרעות טלפונים, ילדים שמפריעים בבית וכו'). חשוב למצוא את הזמן שהכי מרוכזים בו בשילוב מינימום הסחות דעת.
  3. כתיבה בגובה העיניים – בזמן כתיבת המאמר אפשר לדמיין שמדברים עם חבר ומספרים לו סיפור. אל תשכחו שאת המאמר תרצו שאנשים באמת יקראו ולכן חשוב לשמור על ניסוח פשוט וברור ולספר סיפור שאנשים יוכלו להתחבר אליו.
  4. חוק הטיוטה הראשונה – כל מאמר וכל נושא מחדש – יש לכתוב מהלב: לא לחשוב ולא להפסיק פשוט לכתוב.
    בתום כתיבת הטיוטה הראשונה חשוב לעבור כדי לערוך ולעשות שינויים נדרשים מכל הבחינות: איות, אופטימיזציה SEO, שינוי סדר, קיצור ו/ הארכה במקומות הנחוצים.
  5. עריכת תוכן ידידותית לקורא – כתיבה בפסקאות קצרות, רעיונות מרכזיים מובלטים ושימוש בתבליטים ומספור. כל אלה יעזרו לגולש המרפרף להבין את הרעיון מבלי לקרוא הכל ולגולש החוקר תהיה הנאה רצופה מקריאת המאמרים שלכם.
  6. הפצת המאמר – את המאמר אפשר לעלות בכמה אתרי מאמרים וכן ניתן לשלוח אותו במייל לרשימת תפוצה מאושרת מראש.
    כמו כן מומלץ לשווק אותו ולספר עליו בפורומים מקצועיים בתחום העיסוק שבו נוגע המאמר.
  7. חוזר חלילה…. חשוב לכתוב עוד ועוד מאמרים כדי לחדש ולרענן את הנוכחות וכמובן כדי לעקוף מתחרים.
    לכן קבעו לכם זמן קבוע ביומן לכתיבת המאמר: כל יום / שבוע / חודש או כל תקופת זמן שתוכלו לעמוד בה ולא לוותר לעצמכם.

היכן לפרסם את המאמרים לקידום אתרים?

יש המון אתרי מאמרים, להלן כמה מהאפשרויות הבולטות לפרסום מאמר בארץ ובחו"ל

אתרי מאמרים בארץ:

www.articles.co.il

www.reader.co.il

http://www.academics.co.il/

אתרי מאמרים בחו"ל:

www.findarticles.com

www.goarticles.com

www.articlesbase.com

www.ezinearticles.com

לסיכום,
פרסום מאמרים על בסיס קבוע בטווח זמן מוגדר מראש, ישמור על ביסוס מעמדכם בתחום ובכך יתרום לשיווק באינטרנט, למיתוג ובסופו של דבר למכירות.

לקטגוריית שיווק ודיגיטל

לרשימת הקורסים המלאה:

0
מחזורים
0 K+
בוגרים
0
קורסים וסדנאות
0
מרצים ומדריכים